onsdag 28 mars 2012

Vad tiden går..

.. och jag har så lite tid! Jag skäms verkligen för att jag inte har haft tid att blogga så som jag vill.. Och jag är dålig med kameran också..

Nu har det gått över 5 veckor sedan operationen, och jag mår verkligen så bra!! Jag får me3r och mer sällan dumping och lever verkligen som vanligt. Det enda som jag känner är jobbigt är de stunder då jag är på gymmet och vill häva i mig vatten och inte kan.
För ja. Jag har blivit gymmare!
Och träningsvärken är GRYM! Men så skönt det är att verkligen känna hur musklerna ber om nåd, men att man pushar lite extra.

Så igår var jag på gymmet senast, och träningsvärken idag är extrem! Jag körde alla maskiner som finns inne på tjej-gym delen på Fitness 24/7. För ja, de har faktiskt halva lokalen endast avsedd för tjejer, där bara tjejer får vistas, men det rummet har exakt samma maskiner, vikter och annat som i den vanliga delen.
Det är faktiskt ganska skönt att slippa känna den pressen som jag har känt innan när jag har gymmat på andra ställen när man ser alla riktiga friskusar med mega muskler och snygga kroppar. I denna delen tränar vi bara för oss själva utan att ge några blickar eller ens reflektera över de andras prestation.

Nu har jag inte stått på vågen på ett par dagar, men jag märker att jag går ner mer och mer. Jag är på sista hålet på alla mina skärp, och senast i morse kommenterade min granne min viktnedgång. Så även om jag inte står på vågen som märker jag att det händer massor!
Men det kommer nog stå ganska still på vågen ett tag om jag fortsätter träna som jag gör nu. Muskler väger ju mer än fett, och det är verkligen rätt tid att bygga muskler. Skillnaden mellan mig och body-builders som bulkar och sen deffar är att jag slapp bulka och slipper deffa. Kroppen har gjort allt åt mig innan och nu efter operationen så deffar jag automatiskt.
För man kan inte bygga muskler utan att ha fettvävnad innan, så jag kommer bli ett muskelberg om jag fortsätter som jag gör nu! Aaaaawesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar