fredag 27 januari 2012

5:e dagen

Jag känner mig så fruktansvärt svag! Och min reaktionsförmåga och koncentration är katastrofal!
Igår när Niclas kom hem så låg jag redan i sängen. Jenny ringde på eftermiddagen, och då låg telefonen i laddaren, så jag hamnade helt enkelt i sängen och orkade inte resa mig därifrån.
Så Niclas la sig bredvid mig i sängen och kramade och pussade på mig. Gav mig helt enkelt en massa stärkande kärlek. Men jag somnade likförbannat... Och Niclas också en stund.
Jag drömde om mat mat mat mat och mat! Och varken Niclas eller Cornelia kunde få liv i mig.
inte förrän klockan vad runt 20:00, då knuffade Niclas hårt på mig och sa åt mig att jag var tvungen att gå upp och äta. Så en soppa äten med tesked, sen åter till sängen.

Cornelia hade somnat i våran säng, så jag tog mina sista mamma-krafter och bra över min snart 6 år gamla klumpekloss till sin säng. Och de meterna tog de sista krafterna ur mig. Jag fullständigt slog huvudet på kudden. Sen låg jag på min älskade mans arm och tittade på Revenge innan jag somnade.

Och i morse hade jag fruktansvärt svårt att kliva upp. Visst att jag alltid har varit ganska morgontrött, men nu är det verkligen katastrof!! Men kom upp till slut och Cornelia, min älskade lilla prinsessa, hade gjort kaffe till mig. Cornelias dagis har utvecklingsdag idag, så hon är ledig. Så nu sitter hon och tittar på Boomerang i soffan och äter apelsin. Mitt älskade lilla hjärta!

Min frukost bestod idag av en Allévo shake med choklad smak. Det är nog faktiskt den enda jag verkligen njuter av att äta. Den smakar som Jacky-chokladpudding. Nom nom nom! Men det lär inte dröja länge innan jag har tröttnat på den.. Tyvärr..

Köpte Allévos varma soppa med brokolli och basilika igår, så tänkte testa den till lunch. jag försöker äta två varma mål om dagen. Så vid 12 och 18 blir det varma soppor. Tänkte få tummen ur och skriva lite snabba recensioner om de smaker jag har provat. Det kan ju faktiskt vara en ganska bra grej. Både för mig själv och för er andra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar