tisdag 24 januari 2012

Dag 2 av 28

Dagen igår gick förbi mer eller mindre smärtfritt.. Det värsta under kvällen var nog faktiskt att känna matlukten sippra genom näsan när Niclas och Cornelia skulle äta.. Men jag klarade mig igenom det, och firade med en mugg innehållande "grönsakssoppa" från Nutrilett, som jag dessutom åt med te-sked.

Sprang även ner till centrum och köpte en person-våg. Så nu ska jag hålla koll på vikten ordentligt. Och ska leta fram ett mått-band under dagen så jag kan mäta runt magen, vänster över arm och vänster lår. Så att jag på bästa sätt kan avgöra om jag faktiskt har gått ner något i vikt.

Jag brukar inte läsa olika bilagor som man får till saker och ting, då jag tycker att de oftast innehåller skräp och propaganda om att just deras produkt är sååååå suuuper braaaa!! Men igår gjorde jag faktiskt det. Och det var bilagan jag fick med i en av lådorna från Naturdiet. Och jag hittade VÄRLDENS bästa tips i den! Att man skakar ihop shakes, och sen fryser in, så att de blir som glass/sorbet. Så glad i hågen sprang jag ner till närmaste Ica och inhandlade 6 burkar som funkar i frysen, och två nya shake-smaker. Den ena var Banan och hallon smoothie och den andra jordgubb och vanilj. Så tänkte faktiskt ta en sån ikväll.

Annars känns det som att det flyter på ganska bra (höhö, jag är inne på ANDRA dagen?!?!) Jag vet att jag kommer få en GRYM abstinens fram över. Men detta är något jag har kämpat för så jävla länge, så ingenting ska få sätta käpparna i hjulet för mig!

En sak jag märkte igår, när jag gick hem med min nya våg. Jag är inte den som slö-går, utan jag mer eller mindre små-springer när jag är själv. Och du jävel vilken mjölksyra jag fick i vaderna!!! Jag har aldrig varit med om något liknande!! Jag går den vägen mer eller mindre varje dag, men detta var första gången jag verkligen kände av att jag gjorde något. Det måste ju vara ett bra tecken.
En annan sak som retar mig lite är att det sticker i fötterna och händerna. Men mannen min sa att det är socker-abstinensen... Yeeej! Nu vet jag hur en heroinist känner sig när de saknar heroin!
Men jag ska fan klara mig igenom detta nu!! Utan tvekan om saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar