onsdag 25 januari 2012

Dag 3

Okej.. Nu har det faktiskt börjat gå lättare och lättare. Men jag har ju jobbet att fokusera på också, så det har varit ganska lätt. Men nu har jag skickat 2 artiklar till redaktionen, så nu har jag inget på 1½ vecka! Visserligen kan jag planera Cornelias födelsedag, men det finns inte mycket kvar att planera där heller...
Men men.

Fick i alla fall tummen ur och körde dubbla pass Zumba på Wii:et, och SHIT vad det kändes! Andfådd på två röda och mjölksyra i benen.. Men när jag sedan ställde mig på vågen, för att kolla om man har gått ner något gram, så visade den att jag hade gått ner 2½ kilo. TVÅ OCH ETT HALVT KILO!! Det är ju fan sjukt!! Det gav mig ännu mera sporre att fortsätta. Och nej, det är faktiskt inget fel på min våg. Den stämde på grammet i måndags med det jag vägde på sjukhuset, så jag kan inte se någon anledning till att den skulle flippa idag. It's VICTORY!!

Men jag kan också medge att dagarna inte är en dans på rosor.. Nu står min man och steker hamburgare och det står pommes i ugnen som han och Cornelia ska äta. Så det vattnas jävligt mycket i munnen och kurrar något djävulskt i magen. Men om 40 minuter får jag pilla i mig en grönsakssoppa.. Och jag ser FAKTISKT fram emot den. Även om den är grynig och smakar väldigt lite grönsaker.

Det jag har varit mest sugen på under dagen är thai-mat, bacon och jag skulle kunna slå ihjäl någon för en macka från Subway! Men det går framåt! Det är ju BARA 25 dagar kvar nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar