tisdag 14 februari 2012

6 days to go!

NEJ NEJ NEJ NEJ!! Jag har INTE tid att bli sjuk eller på något sätt sliten! Detta måste vara ett skämt!
Har sovit jätte konstigt i natt, och jag misstänker att jag har fått samma sjuka som min älskade man, som är hemma idag också. Och antagligen kommer vara hemma i morgon med.
Pratade med bossen idag, så från och med den 9 mars, är västra hamnen inte längre mitt område. Visst att jag tycker att det är galet roligt, men jag vill inte göra två halv bra tidningar istället för en kanon bra.
Så har avsagt mig det ansvaret nu.

Har stressat sönder idag dessutom.. Till INGEN nytta. Det är väl kanske också ett tecken på att jag är helt slutkörd..
Cornelia skulle vaccineras i morse, på Barnens hus. Och jag hade fått för mig att det ligger vid folketspark, men ICKE! Väl där så visade det sig att denna byggnad kallades för FAMILJENS hus, och att barnens hus låg två kvarter från våran lägenhet....... Suck.... Bara att gå tillbaka för att komma till rätt ställe. Cornelia var jätte duktig och jag var så oerhört stolt över henne!

Vi skulle vara på Barnens hus vid 10, och jag hade en tid till min läkare vid 11 (trodde jag) så tjugo i 11 springer jag och Cornelia till dagis där de skulle ha pyamasparty för att fira alla hjärtans dag.
På vägen ringer jag till praktiken där jag hade tid och förklarade att jag kunde bli någon minut sen. Då säger receptionisten att jag hade en tid vid HALV 11, och inte vid 11. Fan fan fan fan.. Men jag stressade dit i alla fall, och en minut i 11 kliver jag in genom dörren.

Dessvärre "glömde" min läkare bort mig, trots att jag hade ringt och sagt att jag kunde bli sen.
Och när jag sedan pratar med receptionisten igen, efter att ha suttit i 40 minuter och glott, så ber hon om ursäkt och säger att de skulle ringa mig. Och detta fick mig att börja GRÅTA! Pinsamt värre. Så på vägen därifrån drog jag ner mössan långt över ögonen och gick och tittade ner i backen hela vägen till bussen.
Det är ett stort och klart tecken på att jag INTE mår bra.. Så nu ska jag bara göra klart artiklarna, en enkät och notiserna, sen slipper jag västra hamnen och ska lägga fullt krut på mig själv, city tidningen och jobbet på deep. PUNKT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar