tisdag 21 februari 2012

Opererad. Dag 1. 05:33

Klockan är 5 på morgonen. Igår vid denna tiden anlände jag till Landskrona. Och nu ligger jag i min säng på avdelning 1 och kunde inte sova. Allting känns så grymt fantastiskt!

Ja, som du säkert förstår sköts tiden fram ganska mycket igår. Jag var på kirurgen vid 4 tiden, och var då dagens sista patient. Huummmm.. De där med lunch-tid var nog ren ironi!
Jag fick hoppa upp på operationsbordet och de la mig till rätta. La en varm filt över mig (som var hur jävla gosig som helst!!) och började pilla med diverse kontroller. Så det var en kvinna som höll på med min ena arm, en annan kvinna som höll på med mina andra arm, två kvinnor spännde fast mina ben, en annan höll mig i handen, och den sista stod över mitt huvud och förstod inte varför det tog sån tid för mig att somna.. Sen kände jag en extremt varm och svidande känsla som kröp sig upp för min vänster arm samtidigt som jag andades igenom masken. Sen var jag väck...!!

När jag vaknade på UVA så gjorde det mest ont. I magen och mellangärdet. Alltså inte alls där de hade gjort ingreppet. Och detta var pga gasen som försökte ta sig ut ur min kropp genom att pressa som satan över mina revben. Men tji fick gasen! Det bästa sättet som jag kunde hitta var att ligga i framåtstupa sidoläge. För det gjorde att man liksom kunde andas normalt och inte ansträngt på något sätt.

Innan de rullade upp mig till avdelningen där jag är nu, så satt jag i en fotölj med en kudde i knäet och tittade på Big Bang Theory. AWESOME! Jag hade kunnat titta på minst ett gäng avsnitt till.
När de rullat upp mig till avdelningen så började jag sakta med säkert att titta på Resident Evil innan jag somnade. Och nu ligger jag här. Pigg som en lärka och vill åka hem. Känns väldigt overkill att ligga här och glo när jag har massor att göra hemma..

Ger mer uppdates sen när jag har sovit en stund till och eventuellt fått veta när jag får åka hem till min kära man och kissen. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar