torsdag 2 februari 2012

Lunch dag 11

Jag känner mig allmänt nöjd. Eller ja. Nöjd och nöjd. Jag är om inte annat vansinnigt trött på flytande kost. Men nu börjar jag se en ände på det. Det är ju bara 18 dagar kvar!! Jag är ju faktiskt snart halvvägs. Och det känns otroligt! Jeans jag hade förut innan jag inte hade börjat med shake dieten, sitter nu som bagy-jeans. Kanonas bananas!

Dock känns det som att det försvinner från fel ställen.. Rumpan hade inte behövt försvinna. Det är magen jag vill bli av med! Men jag får se det från den ljusa sidan, den är ju också snart borta.

Idag är en sån dag då jag känner mig fruktansvärt rastlös.. Så har suttit och jobbat lite och ska jobba lite till. Och så håller jag på med en egen gryta. Eller soppa kommer det bli när det är klart. Thai-soppa med grönsaker, ananas och kokos. Och på 100 gram har jag räknat ut att det bara kommer finnas 220 kcal. Så det är kanon! Jag äter ju sällan eller aldrig ett varmt mål som är mer än en deciliter. Och jag vet att denna kommer smaka fantastiskt! Så den står på spisen på svag värme och reducerar ner så att det kommer vara mer smak. Längtar till ikväll då jag får smaka den!

Förutom att jag är förkyld som bara den känns det ändå som att jag mår väldigt bra. Jag tar mina vitaminer som jag ska och håller tummarna för att de kommer göra att min förkylning flyger ur kroppen FORT! Jag funderar på om man skulle ta och dricka ett glas med c-vitamin om dagen också. För att verkligen vara säker på att jag inte kommer bli jätte sjuk. För det har jag varken tid eller lust med.

Jag upptäckte också till min förvåning, att jag har haft 63 besökare på 10 dagar. Och det är inte helt fel. Det är ju faktiskt 6 personer om dagen. I genom snitt. Så jag får hålla tummarna för att ni som läser har nytta utav det jag skriver. Det är ju lite det som är tanken. Tänkte ta bild ikväll, eller be mannen göra det, så att jag kan lägga ut här sen och jämföra innan och efter operationen. Iom att jag är så galet nära vikten jag ska ha vid operationen, så känns det over-kill att ta en bild om dagen, eller en i veckan, för den stora förändringen kommer ju synas sen, och inte nu. Jag längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar