söndag 12 februari 2012

8 days to go!

Gaaah vad sliten jag känner mig! Jag har ingen energi alls. Fast egentligen har jag nog gjort mer idag än vad jag brukar göra en söndag.
Det snöade när jag gick hem från jobbet vid 5 i morse, fast det var inte så kallt som det brukar vara, vilket var skönt. Och när jag sedan steg upp vid 12 idag så snöade det FORTFARANDE!
Så medan jag satt och drack kaffe och läste en bok, passade Cornelia på att leka i snön. Ja, jag är nog en värsta sortens höns mamma... Ser jag henne inte eller inte vet vart hon är så går pulsen i hundra tio...

En sak som är bra, tycker jag och inte min man, är att när jag har så lite energi som jag har nu, så blir det ypperliga tillfällen att läsa. Och jag läser igenom en bok på bara ett par dagar! Jag köpte fyra nya pocket böcker (jag äääälskar pocket) i slutet på förra månaden, det är alltså inte ens en månad sen, och jag är mer än halvvägs in i den sista.
Så har läst igenom "Ut ur mörkret", "Bara betydelsefulla dör", "Trasig" och är nu som sagt mer än halvvägs igenom "Marbella Club". Så för att jag ska överleva som nyopererad MÅSTE jag köpa nya pocket böcker... Jag har ju dessutom läst en jäklans massa andra böcker också emellan.. Jag måste skaffa mig en mer vettig hobby. ;) Eller i alla fall mer social. ^^
Men det är skönt att liksom ta en kopp örtte och läsa en bok när Niclas har gått och lagt sig. Så jag flyter helt enkelt in i böckernas värld. Avkopplande och skönt.

För att orka jobba igår, fick jag äta något ordentligt... Ja... Det hårda blev tvunget att bli lite mjukare, så åt faktiskt en tonfisksallad. MEN! Jag höll stenhårt på kalori räkningen, så jag översteg inte 200 kcal. Och det har verkligen gjort att min mage har satts i rubbning idag.. Och jag bet ihop bland alla fulla människor på jobbet igår, och drack tonic, minus gin och vatten. Och det var det enda som hamnade i min mage efter klockan 6 igår, fram till klockan 1 i dag eftermiddag. OCH!! När jag ställde mig på vågen idag, så visade den 118,2. Så nu är jag UNDER den vikten jag ska ha om en vecka. Det ska bli spännande att se vad Elna säger i morgon när jag ska ringa henne och meddela min vikt. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar