måndag 6 februari 2012

Dag 14, eftermiddag

Okej.. Sen det jag skrev senast har det gått åt 15 ägg, en liter socker, en liter mjöl, en halv liter vatten och 5 msk bakpulver. Det ni! Och jag lyckades hålla mig borta både från smeten och det färdiga. Dock tvivlar jag på att Niclas och Cornelia kommer klara det.. Jag råkade trots allt misslyckas med en av bottnarna något fruktansvärt!! Inte bränd, men inte färdig i mitten. Så den står på en tallrik i köket och väntar på att två monster ska komma hem från jobb och dagis.

Nu sitter jag ute i kylan och dricker en Allévo smoothie med tropisk smak. Den kan jag faktiskt rekommendera. Iom att jag inte får äta någon frukt eller sånt (förutom det jag har fuskat med frysta jordgubbar..... Men har hållit kalori intaget!) så smakar den gudomligt! Det är faktiskt något av det jag saknar mest. Frukt och grönsaker.. Och KÖTT! En stor rare grillad stek med bearniese sås.. Fy fan vad fint det hade varit! Men icke! Inget sådant för min del.

Nu ska jag strax hämta den lilla gullegosingen på dagis. Och om 3 timmar ska jag göra mingel. Så får dricka upp min smoothie och gå in och göra lite nytta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar